miércoles, 16 de febrero de 2022

Predicción ganadores International film MUSIC CRITICS association 2022:

 Después de que en los premios Goya los films más premiados fueran "El buen patrón" y "Las leyes de la frontera", la temporada de premios internacional continúa y mañana jueves día 17 de febrero se anunciarán los ganadores de los premios IFMCA a las mejores partituras musicales y compositores del año. Cabe recordar que el año pasado la película "La increñible historia de David Copperfield" obtuvo el premio a mejor banda sonora y Daniel Pemberton fue reconocido como mejor compositor. 

Este año James Newton Howard y Hans Zimmer son los compositores más nominados con cuatro nominaciones cada uno. Considero que en la categoría principal de mejor banda sonora del año puede ganar "Dune" que ha sido candidata al Oscar , como mejor compositor merece ser reconocido Jonny Greenwood que este año ha dado dos bellas partituras en "El poder del perro" y "Spencer", mientras que como mejor composición del año opto por la de Michael Giacchino en "Spider-man: no way home". 

Por lo que respecta a mejor música en films de diferentes géneros, en drama estaría bien que ganara "Spencer" aunque ha sido más reconocida la de "El poder del perro", en comedia destaca la banda sonora de "No mires arriba" a cargo de Nicholas Britell (nominada al Oscar), en largometraje de acción sobresale la de Hans Zimmer en "Sin tiempo para morir", en película de ciencia-ficción merece ser premiada la banda sonora de "Dune", en film animado destaca la de "Encanto" (también candidata al Oscar), en largometraje de no ficción opto por la música compuesta por Rachel Portman y en serie de TV la de "Fundación". 

Además, en otros apartados, como mejor relanzamiento o regrabación podría ser premiada la música de John Barry aunque hay otros potentes candidatos como John Williams y Jerry Goldsmith, y, para acabar, como mejor compìlación, si bien está la música del cine Pedro Almodóvar a cargo de Alberto Iglesias y la de John Williams, me decanto por la de Bernard Hermann. 

 



BANDA SONORA DEL AÑO 

 COPPELIA, music by Maurizio Malagnini

 DUNE, music by Hans Zimmer

 THE GREEN KNIGHT, music by Daniel Hart

JUNGLE CRUISE, music by James Newton Howard

 THE LAST DUEL, music by Harry Gregson-Williams

 

COMPOSITOR DEL AÑO

 PANU AALTIO

 NICHOLAS BRITELL

 JONNY GREENWOOD

 JAMES NEWTON HOWARD

 HANS ZIMMER


COMPOSITOR REVELACIÓN

 AMIE DOHERTY

STEPHANIE ECONOMOU

OSCAR MARTÍN LEANIZBARRUTIA

 ARTHUR SHARPE

RAPHAELLE THIBAUT

 

MEJOR COMPOSICIÓN DEL AÑO

 “Arachnoverture” from SPIDER-MAN: NO WAY HOME, music by Michael Giacchino

 “Claret, Tema Principal” from CLARET, music by Oscar Martín Leanizbarrutia

 “The Final Battle” from MY COUNTRY, MY PARENTS [WO HE WO DE FUBEI], music by Gordy Haab

 “Grand Finale” from COPPELIA, music by Maurizio Malagnini

 “Riddles” from BUCKLEY’S CHANCE, music by Christopher Gordon


MEJOR BANDA SONORA EN PELÍCULA DRAMÁTICA

 BUCKLEY’S CHANCE, music by Christopher Gordon

 THE CURSE OF TURANDOT [TULANDUO: MOZHOU YUANQI], music by Simon Franglen

 THE LAST DUEL, music by Harry Gregson-Williams

 THE POWER OF THE DOG, music by Jonny Greenwood

 SPENCER, music by Jonny Greenwood


MEJOR BANDA SONORA EN PELÍCULA DE COMEDIA

 CRUELLA, music by Nicholas Britell

 DÉLICIEUX, music by Christophe Julien

DON’T LOOK UP, music by Nicholas Britell

THE FRENCH DISPATCH, music by Alexandre Desplat

THE POTATO VENTURE [PERUNA], music by Panu Aaltio


MEJOR BANDA SONORA EN PELÍCULA DE ACCIÓN/AVENTURA/THRILLER

 GUNPOWDER MILKSHAKE, music by Frank Ilfman

 JUNGLE CRUISE, music by James Newton Howard

 THE KING’S MAN, music by Matthew Margeson and Dominic Lewis

 LAST NIGHT IN SOHO, music by Steven Price

NO TIME TO DIE, music by Hans Zimmer

 

MEJOR BANDA SONORA EN PELÍCULA DE FANTASÍA/CIENCIA FICCIÓN/TERROR 

COPPELIA, music by Maurizio Malagnini

 DUNE, music by Hans Zimmer

GHOSTBUSTERS: AFTERLIFE, music by Rob Simonsen

THE GREEN KNIGHT, music by Daniel Hart

 SPIDER-MAN: NO WAY HOME, music by Michael Giacchino

 

MEJOR BANDA SONORA EN PELÍCULA DE ANIMACIÓN

ENCANTO, music by Germaine Franco

 LUCA, music by Dan Romer

 RAYA AND THE LAST DRAGON, music by James Newton Howard

 SPIRIT UNTAMED, music by Amie Doherty

 WISH DRAGON, music by Philip Klein


MEJOR BANDA SONORA EN PELÍCULA DOCUMENTAL 

THE ARCTIC: OUR LAST GREAT WILDERNESS, music by Alex Heffes

 JULIA, music by Rachel Portman

 A PERFECT PLANET, music by Ilan Eshkeri

 QINGHAI: OUR NATIONAL PARK [QINGHAI: WOMEN DE GUOJIA GONGYUAN], music by Chad Cannon

 TALE OF THE SLEEPING GIANTS [TUNTURIN TARINA], music by Panu Aaltio

 

MEJOR BANDA SONORA EN SERIE DE TV

 COBRA KAI, music by Leo Birenberg and Zach Robinson

 FOUNDATION, music by Bear McCreary

 LOKI, music by Natalie Holt

 LOST IN SPACE, music by Christopher Lennertz

 MASTERS OF THE UNIVERSE: REVELATION, music by Bear McCreary


MEJOR BANDA SONORA EN VIDEOJUEGO O MEDIO INTERACTIVO

 ARK: GENESIS PART II, music by Gareth Coker

 CALL OF DUTY: VANGUARD, music by Bear McCreary

 GHOST OF TSUSHIMA: IKI ISLAND & LEGENDS, music by Chad Cannon and Bill Hemstapat, theme by Ilan Eshkeri

MARVEL’S GUARDIANS OF THE GALAXY, music by Richard Jacques

 RATCHET & CLANK: RIFT APART, music by Mark Mothersbaugh and Wataru Hokoyama

 


MEJOR RELANZAMIENTO O REGRABACIÓN DE UNA BANDA SONORA 

 THE DIARY OF ANNE FRANK, music by Alfred Newman; album produced by Nick Redman, Mike Matessino, and Neil S. Bulk; liner notes by Julie Kirgo; album art direction by Jim Titus (La-La Land)

 THE EIGER SANCTION, music by John Williams; album produced by Mike Matessino; liner notes by Jon Burlingame; album art direction by Kay Marshall (Intrada)

 LEGEND, music by Jerry Goldsmith; album produced by Cyril Durand-Roger, Laurent Lafarge, Reynold d’Silva, and David Stoner; liner notes by Jeff Bond; album art direction by David Marques (Music Box/Silva Screen)

 LIONHEART, music by Jerry Goldsmith; album produced by Cary Mansfield; liner notes by Tim Grieving; album art direction by Bill Pitzonka (Varèse Sarabande)

 THE TAMARIND SEED, music by John Barry; album produced by Geoff Leonard, Pete Walker, Ruud Rozemeijer, David Stoner, and Reynold d’Silva; liner notes by Geoff Leonard and Pete Walker; album art direction by Stuart Ford (Silva Screen)


MEJOR COMPILACIÓN 

 THE FILM SCORES OF BERNARD HERRMANN, music by Bernard Herrmann; album produced by Tony d’Amato, Gavin Barratt, Raymond Few, and Tim McDonald; liner notes by Tom Schneller; album art direction by Matt Read (Phase 4/Deutsche Grammophon)

GABRIEL YARED: MUSIC FOR FILM, music by Gabriel Yared; the Brussels Philharmonic Orchestra and Vlaams Radiokoor. conducted by Dirk Brossé; album produced by Thomas Van Parys and Marijke Vandeburie; liner notes by Thomas Van Parys; album art direction by Stuart Ford (Silva Screen/Film Fest Gent)

 PEDRO ALMODÓVAR & ALBERTO IGLESIAS FILM MUSIC COLLECTION, music by Alberto Iglesias; album produced by José M. Benitez and Alberto Iglesias; liner notes by Pedro Almodóvar, Alberto Iglesias, and Manuel J. Lombardo; album art direction by Nacho B. Govantes and Luca Barcellona (Quartet/El Deseo)

 THE PINK PANTHER FINAL CHAPTERS COLLECTION (TRAIL OF THE PINK PANTHER/CURSE OF THE PINK PANTHER/SON OF THE PINK PANTHER), music by Henry Mancini; album produced by Chris Malone; liner notes by John Takis; album art direction by Nacho B. Govantes. (Quartet)

 SPOTLIGHT ON JOHN WILLIAMS, music by John Williams; the City Light Symphony Orchestra, conducted by Kevin Griffiths; album produced by Pirmin Zängerle and Martin Korn; liner notes by Basil Böhni; album art direction by Roger Krütli (Prospero Classical)

 


MEJOR COMPAÑÍA DISCOGRÁFICA

INTRADA, Douglass Fake and Roger Feigelson

 LA-LA LAND RECORDS, MV Gerhard and Matt Verboys

MOVIESCORE MEDIA, Mikael Carlsson

 MUSIC BOX, Cyril Durand-Roger and Laurent Lafarge

 QUARTET RECORDS, José M. Benitez

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario